Kůň bez jezdce
|
nimi pak rozkročmo stojí jejich jezdci. Jeden jezdec je bez koně
a jeden kůň bez jezdce. Jezdcův úkol nasednou je znemožňován
ostatními jezdci, kteří na volného koně přesedají. Nasedne-li,
role koňů a jezdců se vymění.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: tvoří koně ta
Pomůcky:
|
|
|
Křížení dráhy
|
Jeden z hráčů je honičem. Honič počítá do tří a ostatní
se zatím od něho vzdalují. Pak začne pronásledovat spoluhráče
a snaží se jim dát babu.
Jestliže však zkříží jiný hráč dráhu mezi honičem a pronásledovaným,
musí honič začít honit toho, kdo zkřížil dráhu. Tento hráč poskytuje
pomoc spoluhráči, ale vydává se v nebezpečí, že sám bude
chycen.
|
Druh: honička
Místo: rovné místo
Délka: 10 min
|
Hráči: skupina a jeden
Pomůcky:
|
|
|
Králík v~dutém stromě
|
na ramena. Každá skupinka vytvoří kroužek, který představuje
dutý strom. V každém stromě je hráč, který vystupuje v roli
králíka. Při hře má být o jednoho králíka víc, než je stromů.
Jednomu z hráčů také svěříme úlohu psa.
Pes honí přebývajícího králíka, který se může uchýlit do libovolného
stromu. Dovnitř se vbíhá a ven vybíhá pod pažemi hráčů tvořících
strom. Králík, který je uvnitř, musí běžet k jinému stromu.
Kdykoli pes chytí králíka, vymění si úlohy, pes se stane králíkem
a králík psem. Jestliže se někde uprázdní strom, pes se do něho
může uchýlit a stane se tak králíkem a přebývající králík musí
převzít úlohu psa.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: nekonečná
|
Hráči: e rozestaví do skupi
Pomůcky:
|
|
|
Kdo nemá míč
|
Na ploše jsou rozprostřeny míče. Probíhá obyčejná honička. Na
dané znamení se svede bitva o míče, jichž je o jeden méně než
hráčů. Na koho míč nezbude, stává se honičem.
|
Druh: honička
Místo: louka
Délka: 10 min
|
Hráči: jednotlivci 9--13
Pomůcky: míče
|
|
|
Jednoduchá honička
|
Honič pronásleduje ostatní. Komu dá plácnutím babu, ten se stává
honičem.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: dohromady 7
Pomůcky:
|
|
|
Chytaná kolem kruhu
|
čtvrté. Vedoucí vyvolá číslo, příslušní hráči vyběhnou z kruhu
a ve stanoveném směru se snaží chytit toho před nimi. Chytne-li,
dostane bod. Vítězí ten, kdo má nejvíce bodů.
|
Druh: honička
Místo: louka
Délka: 10 min
|
Hráči: tvoří kruh č
Pomůcky:
|
|
|
Chytaná do kruhu
|
Tři honiči udělali řetěz a chytají další tím, že kolem nich udělají
kruh. Chycení se k nim připojují. Když se řetěz během chytání
přetrhne, chycení neplatí.
|
Druh: honička
Místo: louka
Délka: 10 min
|
Hráči: jednotlivci 9--13
Pomůcky:
|
|
|
Honička v~kruhu II.
|
za sebe, dvojice vytvoří kruh čelem prvního ven. Druzí uchopí
kolem pasu první. Vně se honí dva hráči. Je-li honěný chycen,
role se obrací. Stoupne-li si honěný před nějakou dvojici, jeho
roli přebírá zadní hráč. Tomuto aktu však brání druzí, kteří
natáčejí první tak, aby se pronásledovaný hráč před ně nemohl
postavit.
|
Druh: honička
Místo: louka
Délka: nekonečná
|
Hráči: sou rozdě
Pomůcky:
|
|
|
Honička ve dvojicích
|
se spojí za předloktí vnitřních paží, vnější paže dá v bok.
Jednotlivé páry by od sebe měly být aspoň metr. Pak vybereme
dva hráče. Jeden z nich začne honit druhého. Pronásledovaný
se může zavěsit do volné paže kteréhokoli hráče v kruhu.
V tom okamžiku je z dvojice trojice. Ten, kdo stojí
na opačném křídle, se musí pustit a dát na útěk.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: ozdě
Pomůcky:
|
|
|
Honička s~hradou II.
|
Honěný se může zachránit a to
lehne-li na záda a zvedne-li nohy, ruce i hlavu do výšky (želví
honička)
pověsí-li se na něco (větev stromu, zábradlí atd.) tak, aby
se jeho nohy nedotýkaly země (opičí honička)
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: dohromady
Pomůcky:
|
|
|
Honička s~hradou
|
Honěný se může zachránit a to
dotkne-li se nějakého předmětu (dřevěná a železná honička)
postaví-li se na jednu nohu (čapí honička)
klekne-li si a hlavu skloní až k zemi (mohamedánská honička)
chytí-li míč, který mu přihrál některý ze spoluhráčů
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: dohromady 7
Pomůcky:
|
|
|
Honička s dvojicí
|
Honiči se drží za ruku a honí. Kdo z nich dá babu jako první,
je volný a na jeho místo nastupuje chycený.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: dohromady a jedna dvojice$>$8
Pomůcky:
|
|
|
Honič samotář
|
Honič je sám, ostatní utvoří dvojice. Komu dá honič babu, stává
se honičem a jeho místo zaujme původní honič.
|
Druh: honička
Místo: louka, hřiště
Délka: 10 min
|
Hráči: dvojice a jeden $>$8
Pomůcky:
|
|
|
Honěná popořadě
|
sobě) přesně 1 min. Po uplynutí této doby vedoucí pískne na píšťalku
a babu má následující číslo. Každý si pamatuje, kolik hráčů během
své baby chytil. Kdo jich chytil nejvíce, vyhrává.
|
Druh: honička
Místo: louka
Délka: 1 min. na hráče
|
Hráči: i rozda
Pomůcky:
|
|
|
Čertova honička
|
Je to vlastně normální honěná, jen ten, který honí je čert a
proto má i ocas (kus provazu). Ten, kdo čertovi přišlápne ocas
k zemi, si s ním vymění místo.
|
Druh: honička
Místo: rovné místo
Délka: 10 min
|
Hráči: všichni a jeden
Pomůcky: ocasy
|
|
|
Cyklická honěná
|
Každý hráč dostane cedulku se jménem jednoho hráče, kterého bude
honit. Cedulky nemůžeme rozdat náhodně (bohužel), ale tak aby
nám vznikl jeden velký cyklus. Když hráč chytne toho koho má
honit, vezme si od něj cedulku toho, koho ulovený právě honil.
Chycený odchází na hřbitov (vyhrazené místo) a lovec loví
dál (novou oběť). Tak hrajeme tak dlouho dokud nezbudou dva,
kteří se honí navzájem. Vítězem se stává buď ten kdo zbude na
konec, nebo ten kdo ulovil nejvíce lidí (záleží na organizátorovi,
osobně doporučuji druhou variantu).
|
Druh: honička
Místo: kdekoli
Délka: 5--10 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: cedulky
|
|
|