Kdo je kdo?
|
Hráčům položíte soubor otázek, na které písemně odpovědí. Potom se postupně přečtou odpovědi každého hráče a všichni hádají, čí odpovědi to jsou. Je dobré jednotlivé odpovědi očíslovat, aby při vyhodnocovaní nevznikl chaos. Za každého uhodnutého se počítá bod. Správné odpovědi se zveřejní až na konci. Kdo získá nejvíce bodů, má relativně dobrou schopnost vcítit se do vnitřního světa druhých. Příklad otázek:
Kdyby sis měl zvolit zaměstnání, jaké by to bylo?
Co by si udělal s milionovou výhrou?
Které tři věci by sis s sebou vzal na pustý ostrov?
Kdyby si se musel přeměnit na zvíře, jaké by sis vybral?
Kterou hudební skladbu by sis rád v klidu poslechnul?
Které jídlo by sis objednal v luxusním podniku?
Která skutečná známá osoba (živá nebo mrtvá) je ti velmi sympatická?
Která lidská vlastnost se ti velmi příčí?
Kdybys měl delší dobu žít v jiné zemi, kterou by sis vybral?
Jaké máš osobní přání?
|
Druh: psychohra
Místo: kdekoli
Délka: 30 min.
|
Hráči: dohromady
Pomůcky: tužky, papíry
|
|
|
Hračky
|
Večer poeticky laděný, vzpomínkový, rozhodně však nemusí být
sentimentální. Pár dní před uskutečněním upozorněte účastníky,
ať s sebou přinesou nejmilejší hračku z dětství. V určený večer
pak každý svou hračku představí. Co to je, k jakému účelu sloužila,
od koho ji dostal, jaké s ní má zážitky, případně jaké má jméno
atd. Na vlastním projevu účastníka se pozná, jak je citlivý,
jaká ho váží pouta k dětství, jak silný vztah má ke svému okolí.
Všichni účastníci by se pak měli zapojit do analýzy každého a
pomoci mu odhalit, jak se ostatním jeví. Závěr večera je vyplněn
hrou--rozhovorem hraček, vedený účastníky. Hráči se rozdělí
do skupinek, vymyslí si krátký příběh, rozdělí role hračkám a
posléze improvizují. Hra skýtá mnoho možností, nápadů a pobavení
-- vše záleží na nápaditosti a fantazii účastníků.
|
Druh: psychohra
Místo: kdekoli
Délka: 120 min
|
Hráči: skupinky
Pomůcky: hračky
|
|
|
Čínský zápas
|
Hraje se na 3 kola. Před každým kolem si každé družstvo domluví postavu, kterou budou všichni jeho členové představovat. Mohou být tygr, samuraj, nebo stará babuška.
Na dané znamení předvede každý hráč postavu, kterou si jeho družstvo vybralo. Tygři vytasí drápy a vykročí směrem k prostistojícímu hráči (,,uááá'). Samurajové pozvednou pomyslný meč a udělají krok k protihráčům (,,uch'). Staré babušky jen se skloněnou hlavou vylekaně přešlapují na místě (,,bububu').
Tygr vyhrává nad babuškou (tygr sežral babušku), samuraj vyhrává nad tygrem (samuraj zabil tygra), babuška vyhrává nad samurajem (samuraj nesmí zranit babušku). Družsvo, které vyhrálo, získává bod.
Záleží jen na taktice skupiny, jakou postavu si v každém kole vybere a jak při tomto výběru zohlední výsledky předešlých kol.
Hra je zaměřena na taktiku a komunikaci mezi členy týmu.
|
Druh: psychohra
Místo: kdekoli
Délka: 10 minut
|
Hráči: e rozdělí
Pomůcky:
|
|
|
Vyprávění pohádky I.
|
Každý si vymyslí jednu osobu (známou alespoň části skupiny, nemusí
být ani živá) a nějaký citát (,,Bez práce nejsou koláče', ,,To
je ale pěkné počasí, že?', ,,Více světla' či cokoliv jiného).
Osobu poví člověku vlevo, citát člověku vpravo, ti si je zapamatují
a nikomu nepoví. Poté vypravěč (většinou vedoucí s velkou
fantazií a/nebo schopností improvizace) začne vyprávět nějaký
příběh. Když se dostane na místo, kam by vkládal jméno osoby,
zastaví se a vyzve někoho k tomu, aby doplnil jméno osoby
(ten doplní jméno osoby, kterou mu řekl člověk zprava).
Obdobně se vkládá i citát.
Při dobrém vypravěči je zábava zaručena.
|
Druh: pro pobavení
Místo: kdekoli
Délka: libovolná
|
Hráči: vypravěč a ti druzí
Pomůcky:
|
|
|
Vodou na svíčku
|
úkolem je z určité vzdálenosti zhasnout plamen svíčky.
Komu se to podaří dříve, zvítězil.
|
Druh: pro pobavení
Místo: místnost
Délka: do 10 min
|
Hráči: ostanou do ruky vodou
Pomůcky: svíčka, injekční stříkačka s~vodou
|
|
|
Věční milenci
|
Ona a on si vyprávějí příhodu. Rozmluva se však stává napjatější
a přechází do ostré výměny názorů. Nakonec se pohádají, otočí
se zády k sobě a nemluví na sebe. Tu začne ona zjišťovat, zda
on se ještě zlobí. On odpovídá zpočátku mrzutě, ale zvolna se
mírní až posléze se oba smíří.
Po celou rozmluvu však nikdo nesmí říci nic jiného než "ňala
ňala ňala la" nebo "jedna dvě tři čtyři pět".
Je tedy třeba vyjádřit všechno tónem hlasu.
Diváci posuzují herecký projev obou a bodují jej.
|
Druh: pro pobavení
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
|
Hráči: dva
Pomůcky:
|
|
|
Šňůra
|
Hráče rozdělíme do pětičlenných družstev. Jejich úkol je vytvořit
ze svých svršků co nejdelší provaz. Při měření musí provaz držet
nad hlavami a nesmí se přetrhnout. Družstvo s nejdelší šňůrou
pochopitelně vyhrává.
|
Druh: pro pobavení
Místo: místnost
Délka: do 15 min
|
Hráči: nejlépe 5-ti členné skupiny
Pomůcky:
|
|
|
Stůj
|
Tato hra se nejlépe hodí pro dva, jeden představuje lovce, druhý
stopované zvíře. Pro větší zábavu řekneme hráči představujícímu
zvíře, k jakému druhu patří že je králík, medvěd atd.
co nejlépe. Lovec pozorně stopuje zvěř a zvíře před ním ostražitě
uniká, zkoumá vítr a občas se ohlédne dozadu na svou stopu. Na
signál : 'Stůj!' oba okamžitě strnou v postoji, jaký
zaujímali při povelu, a zůstanou tak, dokud se jeden z nich
nepohne nebo nemrkne. Vítězí ten, kdo se dovede lépe ovládnout.
|
Druh: pro pobavení
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
|
Hráči: b
Pomůcky:
|
|
|
Ruská ruleta
|
V carském Rusku se mezi šlechtou rozmohla hra, které se říkalo
,,ruská ruleta'. Šlo o to, že se vzal bubínkový revolver, nabitý
jediným nábojem. Nikdo nevěděl, kde náboj je. Poté brali šlechtici
jeden po druhém revolver, natáhli kohoutek, přiložili si revolver
ke spánku a zmáčkli spoušť. Když vyšla rána, ostatní odnesli
mrtvolu a hra skončila. Pokud rána nevyšla, pokračoval další.
Naše obměna :
Každý hráč si udělá papírovou čepici z novin. Čistotní hráči
se vysvléknou do půl těla, nebo se přikryjí igelitem, pláštěnkou
atd. Všichni si sednou do řady nebo do kruhu. Vylosujeme jednoho
hráče, který odejde. Po jeho odchodu vylosujeme dalšího hráče,
kterému dáme na hlavu syrové vejce a zakryjeme ho čepicí. Všichni
ostatní mají také nasazené čepice. Pak se přivolá první vylosovaný
hráč, ten si ostatní obejde za jejich zády, aby poznal, pod kterou
čepicí se skrývá vejce. Potom má jedinou ránu na jeho zásah.
Trefí-li se, hra končí, netrefí-li se, sedá si na místo toho,
kterého udeřil a ten se vzdaluje, aby mohl hádat. Opět se losuje,
kdo bude mít na hlavě vejce a hra pokračuje.
Doporučení : vejce je vhodné na hlavu dávat s částí krabičky
(lépe drží a hráč nesedí tak křečovitě).
|
Druh: pro pobavení
Místo: místnost
Délka: do 30 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: noviny na čepice, několik vajec
|
|
|
Romeo a Julča
|
Stejný počet chlapců a dívek jde za dveře. Jeden pár rovnou zůstává
uprostřed místnosti. Pak postupně chodí po jednom do místnosti
a mají za úkol vytvořit z dvojice uprostřed sochu Romea
a Julie (max. 5 min). Když si myslí, že je socha hotova, vymění
si pozici (chlapec s Romeem, dívka s Julií). Příštím
sochařem je další z lidí za dveřmi.
|
Druh: pro pobavení
Místo: místnost
Délka: 5 min. na scénu
|
Hráči: sudý počet
Pomůcky:
|
|
|
Režiséři
|
Vyberou se 3--4 dvojice, které se pošlou z doslechu. Pátá dvojice
představuje milence na lavičce v parku. Postupně přicházejí hráči
v roli režiséra a mají navrhnout nejlepší pozici dvojice, protože
obecenstvu se práce předchozího režiséra nelíbí. Když už režisér
nemá, co by upravil (obvykle po jedné minutě), dobře si své dílo
prohlédne a vymění si místo s hercem stejného pohlaví. Délkou
potlesku se určí nejlepší dvojice režisérů.
|
Druh: pro pobavení
Místo: místnost
Délka: do 30 min
|
Hráči: alespoň 10
Pomůcky:
|
|
|
Pudink
|
Příprava: Uvaříme dostatečné množství pudinku (je vhodné do něj
umístit nějaké bonusy, např. bonbónky... (zvláště v případě,
že pudink není příliš dobrý)) a rozdělíme ho do 5 nádob
a rozmístíme v území. Každý hráč si vezme lžičku.
Úkolem hráčů je sníst co nejvíce pudinku. Pudink je dovoleno
jíst pouze lžičkou! Úkol hráčům ztěžují 4 kuchaři, kteří si hlídají
svoje pudinky. Pokud kuchař někoho chytne, sebere mu lžičku a řekne
mu úkol, po splnění tohoto úkolu, mu lžičku vrátí.
Po vhodné době vyhlašujeme anarchii--nechytá se a všichni
(včetně kuchařů) jenom žer...(jedí).
Fotograf doporučen.
|
Druh: pro pobavení
Místo: u kuchyně
Délka: 15--30 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: pudink v~kotlících, lžičky
|
|
|
Pití v~beztížném stavu
|
Dotyčný udělá stojku (může se opřít nohama o zeď či strom). Dostane
láhev s čajem a musí ji co nejdříve slánkou vypít--hlavou
dolů.
|
Druh: pro pobavení
Místo: vhodné
Délka: 1 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: sklenice tekutiny, brčko
|
|
|
Obuj partnerku
|
Čtyřem až šesti mládencům se vylosují partnerky. Pak jsou chlapci
odesláni za dveře. Partnerky si sednou, odloží svoje boty do
kufru a ten se dá na druhý konec místnosti. Boty se případně
mohou jen tak naházet na hromadu. Chlapci se zavolají zpět a
musí správně obout své partnerky. Není to ale tak jednoduché,
protože nesmějí mluvit a boty se mohou nosit jen po jednom. Děvčata
mohou jen vrtět hlavou. Kdo přinese nevhodnou botu, musí ji vrátit
a přinést další. Vyhrává ten, kdo první obuje svoji partnerku.
|
Druh: pro pobavení
Místo: v místnosti
Délka: 30 min
|
Hráči: dvojice
Pomůcky:
|
|
|
Nesnadné krmení
|
Dvěma hráčům zavážeme oči a posadíme je proti sobě na podlahu
na dosah ruky. Dáme oběma kousek chleba s máslem nebo
pár kousků drobného ovoce a jeden pak začne krmit druhého. Výkon
nelze dost dobře bodovat, ale pro diváky je to veselá zábava.
|
Druh: pro pobavení
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
|
Hráči: dva
Pomůcky: chleba s~máslem, ovoce
|
|
|
Nesměj se!
|
si vyvolí část vepře (ouško, ocásek apod.). Úkolem je na otázky
uprostřed stojícího hráče odpovídat příslušným pádem slova, které
si určil, dívat se tazateli do očí a nesmát se. Kdo se zasměje,
prohraje.
'Na co jsi dnes odpoledne upadl?'
'Na ocásek!'
|
Druh: pro pobavení
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
|
Hráči: e sesednou do
Pomůcky:
|
|
|