Potřebujete naplnit tábor? Hledáš tábor jako vedoucí, praktikant nebo zdravotník? Hledáte jako parta nové středisko?

Táborové hry

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Výpis všech her s táborovou tématikou

Sada testů na kosmonauta
1. Zrak Na čtvrtku je třeba nakreslit několik písmen velikosti 3--10 cm. Adept vychází ze startovní čáry vzdálené 20 m. Měří se vzdálenost čáry až tam, kde se soutěžící zastavil a přesně opsal text. 2. Paměť Pozoruj 1 minutu předložené předměty a pak je zkus všechny napsat. ( cca 20 ks ) Postřeh: Na čtvrtku zpřeházeně napsat čísla od 1 do 44. Měří se čas, za jak dlouho ukážeš postupně za sebou všechny čísla až do 44. Nebo : máš před sebou dva, téměř shodné obrázky, najdi rozdíly. 3. Stabilita Po důkladném prostudování vytyčené trati se pokus se zavázanýma očima a s minimálním odchýlením tuto trasu projít. 4. Sluch Rozpoznat podle sluchu 15 drobných předmětů, dopadajících postupně na desku stolu. 5. Hmat Pouze hmatem přečíst text plastické abecedy. Nebo : Položíme na stůl 3x10 mincí. Každá desítka má jinou velikost. Poslepu co nejrychleji roztřídit mince do tří krabiček. Dech : Úkolem tohoto testu je jak dlouho vydržíš bez nadýchnutí. 6. Tep Nechej si změřit puls, když jsi v klidu. Pak během 1 minuty udělej 20 dřepů, za další minutu 10 kliků a pak dvě minuty odpočívej. Pak si opět změř puls. Čím menší rozdíl v pulsu, měřeném před a po cvičení--tím lépe snášíš tělesnou zátěž. 7. Pal Střelba vzduchovkou na terč. Nebo : Hod míčkem, šipkou na cíl. 8. Navigace Práce s kompasem a mapou. 9. Fantazie Na formát A4 nakresli jak asi bude vypadal mimozemšťan. Kdy, kde a s jakým výsledkem se uskuteční setkání člověka s jiným tvorem? 10. Analýza Logické uvažování provádět formou testů. 11. Technika Vyrobit nebo nakreslit raketu současnosti či daleké budoucnosti. 12. Inteligence Formou testu prověřit znalost a vesmíru ( naší sluneční soustavy ).
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: rovné
  • Délka: 5 min
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: rozmanité
 
Rytířská klání
Obě stoličky jsou od sebe vzdáleny přesně na délku dřevce. Na každou si stoupne jeden bojovník a jejich úkolem je shodit svým dřevcem soupeře na zem. Aby nedošlo ke zranění, postaví se za oba bojovníky vždy jeden člověk, který je má při pádu zachytit. Rozhodčí zaujme postaveni po straně) přibližně uprostřed. Při souboji není dovoleno užívat dřevce jako kyje nebo jím útočit soupeři pod pás, strkat do stoličky. chytat rukou soupeřův dřevec nebo se opírat svým dřevcem o zem. Kolo končí ve chvíli, kdy jeden z bojovníků spadne nebo se dopustí nedovoleného zákroku. Spadnou-li oba soupeři společně, kolo konči nerozhodně. Po každém kole si soupeři vymění stoličku i dřevec. Souboj se skládá obvykle ze tří nebo z pěti kol. Při boji lze výhodně uplatnit několik osvědčených triků. Například použít rukojeti dřevce jako při souboji na bodáky. Nejlepší bojovníci se účinně brání tak, že hbitě uhýbají tělem. Při ztrátě rovnováhy lze často všechno zachránit tím, že se otočíme kolem své osy.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: rovné, měkké okolo
  • Délka: 5 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: menší stoličky, dřevce
 
Recesiáda
Recesiádu obvykle děláme na táboře jako akci s množstvím disciplín, na celé odpoledne. Většina disciplín je však použitelná i samostatně. Každá disciplína se vyhodnocuje samostatně, vítěze odměníme nějakou drobností (nebo i ne).
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: venku
  • Délka: 5 min.
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky:
 
Orientace
dlouhé. Kdo se dostane zpět na výchozí pozici, je odměněn.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: e zaváž
  • Pomůcky: šátek
 
Olympiáda
Táborová olympiáda je skvělá věc. Vhodné jsou nějaké recesní disciplíny. Co jsem jich zažil, to sděluji: Ešusobatohový běh--na trati jsou rozloženy po 7 až 15 metrech ešusy (zavřené nebo otevřené, to je úplně fuk). Hráči vybíhají s prázdným batohem, mají po cestě sebrat do batohu všechny ešusy a vrátit se co nejrychleji na start. Hod polenem--polenem se nejlépe hází na dálku, ale je možné házet i na šířku. Pozor na bezpečnost. Hod kufrem--kufr je pěkná věc, obyčejně se kufrem hází za roh. Pokud není kufr, dá se házet i botami (dobré jsou starší kanady, ale nejdřív z nich musíte vyndat toho člověka, špatně se s ním hází). Popelčin běh--běží se někam, tam se vybere hrách ze směsi hrách + čočka + popel + cokoliv a nese se to zpět. Hod novinami na dálku--noviny se buď smí, nebo nesmí skládat. Sovětská železnice--každý hráč dostane dva listy novin. Na jeden se postaví, druhý položí před sebe, přesunou se na něj, posunou první list novin, postaví se na něj ... Aprílový běh--hráči si do batohu vezmou kompletní teplákovou soupravu a tenisky. Na okruh (30 až 70 m) vybíhají nalehko a naboso, po prvním kole si sundají batoh, oblečou si teplákovou soupravu, zavážou tenisky, nasadí batoh a běží druhé kolo. Skop mouchy trčením nohou. Člověk leží na zádech pod stromem, má kopnout do rolničky, která je zavěšená na lanku na větvi. Čím výš vykopne, tím lépe. Zatloukání hřebíků--na přesnost, zkuste si zatlouct hřebík tak, aby ho vyčuhovaly přesně 3 cm. Řezání kuláče--řeže se na rychlost, drsňáci řežou bez pily. Pád důvěry--několik lidí se postaví do dvou řad proti sobě. Natáhnou ruce a snaží se chytat jednoho který na ně z výšky padá. Ten padá jako prkno.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: 5 min
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky:
 
Odvoz pokladu
Kbelík plný vody je naložen na vozíku. Úkolem závodníka je co nejrychleji projet s vozíkem označenou dráhu tak, aby se z kbelíku vylila méně než polovina vody. Vylije-li se během jízdy z kbelíku více než polovina vody, je hráč diskvalifikován.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: rovné
  • Délka: 5 min
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: kbelík, vozík, voda
 
Neposedná tužka
Namalujte na větší papír asi 12 koleček ve velikosti dvoukoruny. Kolečka načrtněte rozházeně, ne tedy do pravidelných řad. Pak je také ještě zpřeházeně očíslujte od jedničky do dvanáctky. Potom položte papír na zem, na konec dlouhého provázku přivažte tužku a nyní začíná závod: hráč drží druhý konec provázku a snaží se špičkou kymácející se tužky dotknout v pořadí od jedničky do dvanáctky všech koleček. Na každém kolečku se musí špička tužky alespoň na vteřinu zastavit. Samozřejmě, že se závodníku měří čas od uchopení provázku až do skončení na kolečku číslo 12.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: 5 min na hráče
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: papír, tužka na provázku
 
Namotávání
Dva hráči obdrží klacík, na jehož konci je uvázán provázek. Na konci tohoto asi metr dlouhého provázku je nějaká věc. Úkolem hráčů je namotávat otáčením klacíku provázek a tím se co nejrychleji dostat ke zmíněné věci.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: klacík, provázek
 
Míčové trefování
Mezi dvěma stromy (kůly) je natažen provaz. Na provaze visí pět různě dlouhých provázků a na nich pět různě velkých koulí. Největší s označením 1, nejmenší s číslem 5. Hráč má tři pokusy. Snaží se trefit tenisovým míčkem do jedné z koulí. Za zásah obdrží na kouli napsaný počet bodů.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: provázky, koule, tenisové míče
 
Míčové skoky
Úkolem hráč je přeskákat snožmo určitou vzdálenost maje neustále míč mezi koleny. Konec tratě je ukončen hrncem, do nějž musí dotyčný míč umístit.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: menší míč
 
Lovení ryb II.
Vystříháme z papíru ryby a připevníme na ně kancelářskou sponku. Hráč obdrží prut (klacík s provázkem, na jehož konci je magnet). Úkolem hráče je v určitém časovém intervalu nachytat co nejvíce ryb.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: ryby a prut
 
Lovení blech
Na zemi stojí v řadě 6 plechovek. Jsou poskládány od nejnižší s nejmenším průměrem až po nejvyšší s největším průměrem (s výškou se zvětšuje průměr). Úkolem je strčit kouli uvázanou na konci ,,udice' do všech plechovek.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: krátká
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: 6 plechovek, koule na udici
 
Lasování krabičky
Na prázdný stůl (pokud možno bez ubrusu) dejte doprostřed krabičku od zápalek, nebo prázdnou cívku od nití či podobný menší předmět. Každý hráč má v ruce provázek se smyčkou na konci a na daný povel se snaží předmět na stole chytit do smyčky, tak jako kovbojové chytali dobytek do smyčky lasa. Provázek musí být měkký, ohebný. Jeden jeho konec samozřejmě držíte stále pevně v ruce.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: u stolu
  • Délka: 2 min na hráče
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: drobný předmět, provázek
 
Kovboj
Postavíte na zem starou prázdnou láhev a uděláte kolem ní kruh křídou (nebo vyryjete v zemi). Kruh má průměr 2 metry. Každý hráč si udělá z provázku 'laso' se smyčkou na konci. Pak jeden za druhým hází smyčku lasa na láhev a snaží se, aby se smyčka láhvi zadrhla kolem hrdla a aby tak láhev mohl porazit. Při házení lasa jsou hráči ovšem z kruhu venku!
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: 2 min na hráče
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: láhev, 'laso'
 
Kornout
Provázek s navlečeným kornoutem uvážeme mezi dva stromy, jeden konec je níže. Hra spočívá v tom, že se hráč snaží foukáním přemístit kornout po provaze. Hodnotí se čas či počet fouknutí. Můžeme rovněž předem určit počet fouknutí a měřit vzdálenost.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: u stromů
  • Délka: 5 min
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: 2 stromy, kornout, provázek
 
Kdo první sní cukr
Vedoucí připraví doma několik nití, z nichž každá měří přesně jeden metr. Doprostřed nitě přiváže kostku cukru. Na daný povel pak dva hráči začnou z jednoho konce soukat niť do úst. Komu niť z úst vypadne, musí začít znovu, nesmí si však pomáhat rukama. Vypadlý konec niti musí tedy zachytit přímo ústy. Soupeř ovšem nesmí při tom nití škubati Kdo se nejdříve dostane k cukru, smí jej sníst a ještě získává bod. Pak nastoupí další dvojice s novou nití.
  • Druh: pouťová atrakce
  • Místo: kdekoli
  • Délka: 5 min
  • Hráči: několik
  • Pomůcky: kostky cukru, nitě
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Podporují nás

 
FLORBALOVÉ TÁBORY
Zaměření: Florbalový
Začátek: 22. 07. 2023
Pořadatel: Společnost SIN…
5370 KčDetail
 
 
ĎÍVČÍ TÁBOR
Zaměření: Zážitkový
Začátek: 08. 07. 2023
Pořadatel: Marcela Jelínk…
5290 KčDetail
 
Další Tábory

Táborová inzerce

Dobrý den, hledáme kuchaře/kuchařský tým na letní dětský tábor. Vaření ve vybavené kuchyni pro 200 strávníků Místo: Hnačov - Plánice Ubytování: V cha…
V areálu DVŮR KRÁLOVÉ se v létě 2023 uskuteční šest týdenních turnusů (vždy sobota–sobota) od 1. 7. do 12. 8. 2023, na které hledáme hlavního ZDRAVOTN…
Hledáme 2 vedoucí Ahoj, jsme menší dětsky tábor vedený v rodinném duchu, mezi sebe hledáme 2 nové vedoucí pro letní tábor 2023, pokud máš 18+, jsi zo…
Pro letní tábory s angličtinou s dlouholetou tradicí (Ronec - https://www.ronec.cz/) hledáme nové táborové místo v okolí Brna. Termíny táborů červenec…

Aktuality

18.9.2022
Jak proběhla letní táborová sezóna 2022? Přečtěte si o tom článek.
18.5.2022
Web Taboreni.cz vyskakuje při vyhledávání na předních pozicích.
11.1.2022
Registrujeme zhruba dvojnásobný zájem o náš katalog dětských táborů oproti roku 2021.