Sněhurka a 7 trpaslíků
|
Tato hra je vlastně malou autogramiádou. Úkolem je získat co
nejvíce podpisů čarodějnice. Čarodějnice se Vám však podepíše
pouze pokud jí odevzdáte podpis Sněhurky a Sněhurka se
Vám podepíše pouze po odevzdání podpisů všech sedmi trpaslíků.
Trpaslíci se většinou podpisují na požádání, někteří však občas
mají divné požadavky (chtějí, aby jste jim zazpívali, namalovali
domeček, skákali na jedné noze a podobně, trpaslíci jsou
prostě divní a hlavně ty potvory vlezou všude). Navíc
se všichni výše zmiňovaní pohybují chaoticky po tmavém lese (asi
zabloudili) a jediným vodítkem jsou svíčky, případně lucerničky.
|
Druh: noční
Místo: les
Délka: 45--60 min
|
Hráči: větla ne
Pomůcky: svíčky či lucerny
|
|
|
Slepý řetěz lidí
|
Lidem se zaváží oči a propojí se buď rukama nebo provázky do
řetězu. Pak se zavedou na nějaké místo, odkud se mají dostat
zpět (nesmí ale poznat, kde jsou). Nebo to může být pouze úvod
k nějaké hře.
Pokud se to bere jenom jako zábava, tak může každý držet svíčku
a až mu zhasne, tak se všichni zastaví a počkají, až si to poslepu
připálí od ostatních. Nebo můžou lidi dělat blbosti jako poslepu
putovat po řetězu,...
|
Druh: noční
Místo: krajina
Délka: 30 min
|
Hráči: 10 a více
Pomůcky: šátky
|
|
|
Sám do džungle
|
Domorodci unesli našeho přítele do džungle. Úkolem hráčů je projít
v noci vytyčenou trasu a po cestě hledat uneseného (jeho
obrázek). Ten, kdo jej najde, se pod podobiznu podepíše.
|
Druh: noční
Místo: delší trasa
Délka: 15 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: obrázek osoby
|
|
|
Prachárna
|
útočníků je donést na místo, které obránci brání (pevnost), určitý
počet střelného prachu--korálků. Obránci mohou útočníka zneškodnit
tak, že na něj na max. 3 vteřiny zasvítí baterkou a pak řeknou
nahlas jeho jméno. Ten se pak musí vrátit na základnu. Základna
je místo asi 50 m od pevnosti, kde si útočníci berou nové korálky.
|
Druh: noční
Místo: terén
Délka: 30 min.
|
Hráči: sou rozdě
Pomůcky: baterky
|
|
|
Poškozený laser
|
Jeden z hráčů se postaví doprostřed louky, vezme si baterku
a zaváže oči. Ostatní se postaví v dostatečné vzdálenosti
okolo něj. Na dané znamení se začnou pomalu přibližovat ke středu.
Pokud středový hráč někoho uslyší, zamíří na něj světelný kužel
baterky. Pokud zasáhne, hráč vypadá. Středový hráč nesmí samozřejmě
kmitat světlem sem tam, svítí jen pokud chce na někoho ukázat.
Platí jen konečný zásah, nejsou vyřazeni ti, které kuželem jen
,,přejede'.
Vyhrává ten, kdo se dostane první k baterce, případně
kdo bude nejblíže po uplynutí časového limitu.
|
Druh: noční
Místo: louka
Délka: 15 min
|
Hráči: dohromady a jeden
Pomůcky: šátek, baterka
|
|
|
Plížení pro bonbóny
|
Vyznačíme čtvercové území velikosti cca 50$ imes$50 m (podle počtu
hráčů), ohraničíme ho v rozích baterkami nebo petrolejkami. Do středu území pak umístíme páté světlo, obalené červeným papírem. Pod světlem s narudlou září bude hromádka bonbónů.
Rozdělíme oddíl na dvě stejně početná družstva. Jedno družstvo, ,,strážci', se rozestaví podél hranic. Úkolem druhého družstva je proplížit se až k bonbónům, vzít si právě jeden bonbón a vyplížit se s ním ven z území, aniž by ho strážce spatřil a dotkl se ho.
Koho se strážce dotkne, musí odevzdat bonbón a vrátit se zpět za hranice. Vítězí ten, kdo přenese v určitém časovém limitu více bonbónu. Pak se družstva vystřídají.
|
Druh: noční
Místo: louka
Délka: 30 min
|
Hráči: dvě skupiny
Pomůcky: bonbóny, 4 bílá a 1 červené světlo
|
|
|
Ples upírů
|
Před začátkem hry si každý připraví alespoň 5 lístečků s textem
typu 'Bylo to úžasné', 'Jsi ohromující' apod. a dubový
kůl (stačí symbolický). Poté každému dáme kartu--kdo dostane
červenou je člověk, kdo černou je upír (upírů by mělo být podstatně
méně než lidí). Poté začíná vlastní hra. Všichni se nezávazně
baví a kdokoli může vyzvat osobu druhého pohlaví, aby
si vyšli na procházku. Pokud vyzývaný souhlasí, pak se dostaví
k baru, kde jim barman načepuje něco k pití (třeba
táborový čaj) a dá jim drobné občerstvení (piškoty, lipa
apod.). Pak se dvojice odebere na procházku po okolí a přitom
si nezávazně povídají (např. o počasí, o hvězdách
,...) a přitom se snaží zjistit zda ten druhý náhodou
není upír (pozn. upíři nenávidí česnek a trpí klaustrofobií
atd.). Na konec se buď políbí nebo jeden z nich toho druhého
propíchne (symbolicky). Pokud se políbí dva lidé, vymění si výše
popsané lístečky. Pokud se políbí člověk a upír, tak je
člověk nakažen a stává se upírem. Pokud se políbí dva
upíři tak jenom ztrácí čas. Pokud člověk propíchne upíra, tak
je upír mrtev. Pokud propíchne člověk člověka, tak je propíchnutý
mrtev a vrah jde dobrovolně do doživotního vězení. Upíři
píchat nesmí.
Úkolem hráčů je nasbírat co nejvíc lístečků, úkolem upírů je
nakazit co nejvíce lidí.
Tma zde není nezbytně nutná, ale je to stylovější (ideální je
šero a mlha).
|
Druh: noční
Místo: místnost
Délka: 15--30 min
|
Hráči: jednotlivci, heterogenní
Pomůcky: karty
|
|
|
Peníze
|
Obrovská novina: nad loukou se převrhlo poštovní auto plné peněz.
Je třeba si vzít svíčku, utíkat na louku a sbírat. Postavy se
svíčkami se míhají po louce a sbírají předem rozsypané papírky
tak dlouho, než vedoucí neodpíská konec hry.
|
Druh: noční
Místo: louka
Délka: 15 min
|
Hráči: skupiny
Pomůcky: ,,peníze'
|
|
|
Past
|
Noční hra na motivy události z doby honu na indiány, kdy byly
indiánské kmeny zaháněny ze svého území do rezervací. Jeden z
těchto kmenů z vymezeného území uprchl, byl stíhán vojskem a
obklíčen. Na kraj však přišla hustě mlha poté hned tma. Velitel
vojáků proto odložil rozhodující útok na ráno. Byl si zcela jist,
že obklíčený kmen nemůže uniknout. Když se však ráno zvedla mlha,
byla past prázdná, po indiánech se jakoby slehla zem. Hráči se
rozdělí na dvě poloviny, jedna se snaží za tmy druhou ,,pochytat'
při útěku z lesa. Hraje se na tři kola. Vyhrává ta skupina, která
zachytí více utíkajících soupeřů.
|
Druh: noční
Místo: les
Délka: 30--90 min
|
Hráči: dvě skupiny, min 10 lidí
Pomůcky:
|
|
|
Noční rozvědka
|
Skupinka lidí si nedaleko tábora zřídí nouzový tábor a něco tam
dělají. Družinky se k nijak zvlášť nehlídanému táboru postupně
přibližují a zapisují si, co tam dotyční lidé dělají a jak vypadají.
Jako obměnu lze hru hrát bez bloku a tužky. Hráči si musí vše
pamatovat.
|
Druh: noční
Místo: křoviny, les
Délka: libovolná
|
Hráči: družinky 12--15
Pomůcky:
|
|
|
Noční průzkum
|
Hrají dvě skupiny, jež jsou od sebe vzdáleny 200--500 metrů.
Každá skupina si rozdělá ohníček a určí dva hráče, kteří předvádějí
u ohníčku nějakou typickou činnost. Zbytek hráčů v každé skupině
je rozdělen na pozorovatele a průzkumníky. Na daný signál se
snaží průzkumníci dostat co nejblíže k ohníčku druhé skupiny
a zjistit, co se tam děje. Pozorovatelé mají za úkol v prostoru
okolo vlastního ohníčku chytit soupeře. Chycení zůstávají v zajetí.
Vítězí ta skupina, která se dozvěděla, co se děje u ohníčku protivníka.
V případě, že se to podařilo oběma skupinám, vítězí ta, která
ztratila méně průzkumníků.
|
Druh: noční
Místo: terén
Délka: 60 min
|
Hráči: skupiny
Pomůcky: zápalky
|
|
|
Noční lov
|
Na kopci je viditelně umístěna lucerna. Hráči se dělí na obránce
a útočníky. Útočníci se chtějí dostat k lucerně a obránci
jim v tom brání.
|
Druh: noční
Místo: les a kopec
Délka: 20 min
|
Hráči: dvě skupiny
Pomůcky: baterky
|
|
|
Noční akční Kimovka
|
Do území umístíme 5 petrolejek a ke každé asi 5 různých
věcí. Úkolem hráčů je zapamatovat a po konci hry zapsat
co nejvíce z těchto věcí. V tom jim brání chytači
- koho chytnou tomu seberou sirku, kdo už nemá sirky, ten dohrál
a jde si sednou na kraj území.
|
Druh: noční
Místo: les
Délka: 30--45 min
|
Hráči: jednotlivci či skupiny
Pomůcky: petrolejky, sirky, cca 25 věcí
|
|
|
Netopýr
|
Hru se doporučuje hrát (pro větší požitek) ve tmě. Hráči se rozdělí
na dvě skupiny. Jedna skupina honí (min. 2 hráči) a druhá utíká
(min. 3 hráči). Samozřejmě, že úkolem honičů je pochytat všechny
utíkající.
Jakmile je utíkající chycen (honič se jej dotkne), musí odejít
do vězení (předem určené místo o velikosti alespoň 2x9 metrů).
se ho dotkne některý z utíkajících.
Délka hry i počet honičů závisí na počtu, věku a fyzické zdatnosti
hráčů.
|
Druh: noční
Místo: rovné
Délka: 5 min
|
Hráči: e vězení
Pomůcky:
|
|
|
Na upíry
|
ne-upíři pořád potichu mlaskají, upír ne. Jakmile upír někoho
chytne za krk, ten zařve a stává se dalším upírem. Úkolem hráčů
je zůstat posledním živým člověkem--na toho se pak pořádá upíří
hon. V místnosti je nejlépe se po zhasnutí někam schovat,
v přírodě se to hraje v ohraničeném lese v noci
a tam je to spíše honička. Tam se také musí hlasitě zařvat ,,Konec
hry'. Pozor na zranění při běhu v tmavém lese!
|
Druh: noční
Místo: kdekoli
Délka: 30 min
|
Hráči: e ro
Pomůcky: tma
|
|
|
Mouční červi
|
Mouční červy jsou představováni vedoucími (cca 7ks) oblečenými
v bílém oblečení. Hráči chytají moučné červi. Za každého
chyceného červa dostanou lísteček. Vítězí ten, kdo má nejvíc
lístečků a dvě oči.
|
Druh: noční
Místo: les
Délka: 20--30 min
|
Hráči: jednotlivci
Pomůcky: bílé oblečení
|
|
|