Táborové hry

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Výpis všech her s táborovou tématikou

Shanghai
Všichni hráči začínají od nuly. Účelem hry je vždy alespoň jednou trefit požadované číslo. Za každý zásah se získávají body podle hodnoty čísla, na které se hází (např. pokud se hází na 15 a hráč trefí jednou trebl a jednou singl, připočítá si 60 bodů). Pokud hráč toto číslo nezasáhne ani jednou, tak se mu dosavadní bodový zisk rozpůlí (zaokrouhluje se nahoru $geq 0.5 = 1$). Nejprve se začíná na tzv. Skóre, kdy se počítají všechna čísla. Poté následuje dvacítka, devatenáctka, trebl... Celá série vypadá takto: Skóre --- $20 19 T 18 17 D 16 15 41 14 13 B$. 21 znamená, že hráč musí v tomto hodu dosáhnout jedno z následujících skóre, jinak se mu dosavadní bodový zisk rozpůlí (41, 82, 164). D znamená dabl, T trebl, B bull. Tato hra má mnoho variant, které se liší pouze ve skóre, na kterém se začíná, a v číslech, na která se hází. Proto jen tři nejčastější: 1) Halbieren --- začíná se s 50 body a postup je takový $20 T 19 D 18 R 17 G 16 =43 15 >61 14 3F 13 BE 12$. R znamená červené pole, G zelené pole, =43 přesně 43, $>61$ víc jak 61 včetně, 3F tři různé barvy a BE bullseye (červený střed). 2) Narvak --- začíná se s 5 body a série vypadá takto $20 19 T 18 17 D 16 15 B$. 3) $13 14 D 15 16 T 17 18 3B 19 20 B$, začíná se od nuly a 3B znamená tři zásahy do stejného čísla. 4) Half-it --- $15 16 17 18 19 20 B$, začíná se od 40 bodů. 5) Bomber run --- $20 19 D 18 T 17 52 16 15 B$, přičemž se začíná od nuly a 52 znamená přesné naházení čísla 52 pomocí tří šipek.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 1, 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Scram
Jeden z hráčů je útočník a druhý je obránce. První hází obránce a snaží se zablokovat co nejvíce čísel (na bull se nehraje). Pokud nějaké číslo trefí, útočník již na něm nemůže bodovat. Ten hází jako druhý a získává body, ale pouze na číslech, která ještě obránce nezablokovat. Trebly a dably se počítají. Po zavření všech čísel ze strany obránce si hráči úlohy vymění. Vítězem se stává ten, kterému se podaří získat více bodů.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Postupka
Jedna z velmi jednoduchých her na vysvětlení. Nejprve se hráči rozhodí na střed, aby zjistili, kdo bude začínat. Vítězem hry se stává ten, kdo jako první hodí všech 20 čísel (postupně od 1 do 20) a střed na závěr (outbull nebo bull). Počítají se jak singly, tak i trebly a dably. Jiné varianty hry: 1) Místo celého středu nazávěr se musí nejprve hodit outbull a potom bull. 2) dablovaná postupka --- počítají se pouze dably, včetně posledního bullu. 3) treblovaná postupka --- počítají se pouze trebly + bull nazávěr. 4) singlová postupka --- počítají se pouze singly v mezikruží mezi dablem a treblem.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 1, 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Low-skore
Velmi primitivní hra. Účelem je naházet během sedmi hodů co nejméně bodů. Pokud šipka vypadne z terče nebo zasáhne část terče, která nepřináší žádný bodový zisk, připočítá si hráč 50 bodů. Vítězem je samozřejmě ten, kdo má na konci nejméně bodů.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 1, 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Looper
Toto je velmi jednoduchá a celkem zábavná hra. Může ji hrát téměř jakékoliv množství hráčů (čím více, tím lépe). Ve dvou se totiž hra stává docela nudnou. První hráč hází na terč rukou, kterou normálně nepoužívá, aby určil náhodný cíl. Za cíl se počítá každé pole terče (např. trebl 5, malá sedmička--pole mezi treblem a outbullem, atd.). Za cíl se také počítají uzavřené pole v číslech na okruží terče (u 4, 6, 8, 9, 10, 14, 16, 18, 19 a 20) a největší černé pole mezi treblem a okrajem terče, které se normálně počítá za nulu. Další hráč nyní musí vyzkoušet umístit svou šipku do stejného pole jako soupeř. Pokud se mu to nepodaří, ztrácí život a jde házet další hráč, který nemusí trefit nic, ale hází rukou, kterou normálně nepoužívá. Každý hráč začíná se třemi životy. Jestliže je hráč úspěšný a má ještě v ruce nějakou šipku, použije ji k určení dalšího cíle. Pokud byl cíl zasažen až třetí šipkou, vezme si šipky z terče a může je použít ke stanovení dalšího cíle. Nemusí být ale hozeny všechny tři, jestliže je hráč již po první šipce spokojen s cílem, který určil následujícímu hráči, může přestat házet.!!! Pokud hráč právě poslední šipkou, kterou určuje cíl, mine terč nebo šipka vypadne z terče, ztrácí život, jakoby vůbec nezasáhl cíl, který měl předtím trefit. Cílem pro dalšího zůstává číslo, které měl házel tento hráč. Příklad: Hráč musí hodit malou 5 (pole u pětky mezi treblem a outbullem). První šipkou ho zasáhne a dalšími dvěma šipkami se snaží určit bull, jako cíl soupeři. Zasáhne ho a může si jít sednout a další hráč musí házet na bull. Pokud ale z nějakého nepochopitelného důvodu (např. opilost) se rozhodne házet ještě jednou, např. na dabl 18, a mine terč , ztrácí život a další hráč hází malou 5. Zasáhne ji až třetí šipkou, vyndá z terče a hází, aby určil cíl dalšímu soupeři. První šipkou zasáhne trebl 20 a sedne si, nemusí (pokud nechce) házet zbylé dvě šipky.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: e n
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Legs
Jedná se pravděpodobně o nejlehčí hru na vysvětlení. Všichni hráči se rozhodí na střed a vítěz se snaží hodit třemi šipkami co nejvíc. Další hráč musí hodit více (remíza se nebere). Jestliže toto skóre překoná, musí pak opět další hráč hodit více. Jestliže ovšem předcházející skóre nepřekoná, ztratí život a další hráč nemusí překonávat nic. Stačí aby hodil co nejvíc. Každý z hráčů má na počátku pět životů.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 2 a více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Killer
Jestliže si chcete procvičit Vaši schopnost zasahovat dably, je killer jednou z možných cest. Každý hodí jednu šipku na terč rukou, kterou normálně při házení nepoužívá. Číslo, které zasáhne, je potom jeho číslem po celou hru i v případě, že hodí bull. Jestliže již někdo toto číslo trefil musí si hráč hodit znovu. Osoba s nejnižším číslem hází první, s druhým nejnižším číslem druhá atd. Aby se stal hráč tzv. killerem, musí zasáhnout dabl svého vlastního čísla. Nyní, když už jím jste, můžete vyřazovat ostatní hráče ze hry tím, že trefujete jejich dably. Pokaždé, když dabl zasáhnete, seberete hráči, kterému dabl patří, jeden život. Pokud se ale omylem stane, že trefíte své vlastní číslo, přicházíte o život vy. Všichni hráči začínají se třemi životy. Pokud hráč není killerem a zasáhne soupeřův dabl, nic se neděje. Jiné varianty hry: 1. Místo životů se odebírají šipky. Takže pokud někdo zasáhne Váš dabl, musíte jednu šipku odložit a dál hrát už jenom se dvěmi. 2.Podobně jako v předchozí variantě hráči přichází o šipky. Ty se ale neodkládají a může s nimi házet ten, kdo hráče o šipku připravil. Tzn. pokud trefíte soupeřův dabl, můžete si vzít jednu jeho šipku a s tou dále házet, dokud Vám ji nesebere někdo jiný. 3. Pokud se hráč stane killerem, může házet pouze na hráče, kteří se ještě nestali killery. Až poté, co se všichni stanou killery, se může házet na kohokoliv. 4. Používejte trebly místo dablů. 5. Jesliže se stane, že hráč trefí svoje vlastní číslo, i když je už killer, ztrácí svůj killerský status a musí trefit svého dabla znovu. 6. Každý začíná jako killer. Nemusíte tedy na začátku házet na své číslo.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Hon na lišku I.
Je to docela zajímavá, ale někdy velmi frustrující hra. Nejlépe se hraje dvěma hráčů, přibližně na stejné úrovni (měli by být spíše pokročilí než začátečníci, protože jinak by se hra mohla stát téměř nekonečnou). Jeden z hráčů je liška a druhý lovec. O tom, kdo bude kdo se rozhodne při rozhozu na střed. Kdo je blíž je liška a začíná. Cílem lišky je dostat se zpět do nory. Začíná na dvacítce a musí hodit dabl dvacet a hned další šipkou singl dvacet, aby se dostal na další číslo po směru hodinových ručiček. Tímto způsobem postupuje, až se dostane zpět na dvacítku. Pokud zasáhne dabl dvacet, tak vítězí (již nemusí házet singl). Cílem lovce je samozřejmě lišku chytit. Začíná na osmnáctce a postupuje stejným způsobem jako liška. Pokud se mu podaří zasáhnou dabl čísla, na kterém se právě liška nachází, tak vítězí.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Hokej
Nejprve si hoďte mincí, abyste zjistili, kdo bude začínat. Vítěz hází na bull. Pokud ho zasáhne, získá puk. Nyní může házet na jakýkoliv dabl, přičemž dastává za každý jeho zásah bod. Nyní musí hodit bull soupeř, aby získal puk na svou stranu. Toto pokračuje až do té doby, než někdo dosáhne předem stanovené skóre (obvykle 10). Tato hra je dobrým tréninkem na dably a bully.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Hi-skore
Extrémně jednoduchá hra. Každý z hráčů se snaží naházet co nejvíce během sedmi hodů. Vítězem je samozřejmě ten, kdo získá největší počet bodů.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 1, 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Golf
Tato hra se hraje postupně s čísly 1--18 (nejprve se hází na jedničku, potom na dvojku atd.). Cílem hry je dostat co nejméně bodů. Pokud minete číslo všemi třemi šipkami, dali jste jamku jeden úder nad par a dostanete 5 bodů. Dabl znamená 1 bod (jamka na první úder), trebl 2 body, větší pole čísla (mezi dablem a treblem) 4 body a menší pole čísla (mezi treblem a outbullem) 3 body. Hod můžete kdykoliv ukončit. Takže pokud trefíte trebl a stačí vám zisk 2 bodů, můžete přestat házet. Pokud se ale rozhodnete pokračovat, tak se tento hod nepočítá. Tzn. pokud hodíte trebl, ale ten vám nestačí a rozhodnete se pokračovat a dalšími šipkami nic netrefíte, započtete si bodů pět.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 1, 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Člověče, nezlob se I.
Jako ve většině her se hráči nejdříve rozhodí na střed. Všichni začínají od nuly a postupně si připočítávají skóre. Pokud se někomu podaří skončit po hodu na stejném čísle jako někdo jiný, pošle ho na začátek. To znamená pokud máte naházeno 141 bodů a některý z hráčů má 96 a podaří se mu hodit 45, potom vás pošle na start a vy musíte začínat od nuly. Vítězem hry se stává ten, kdo jako první dosáhne přesně 301 bodů. Jestliže někdo toto číslo přehodí, zůstává mu tolik bodů, kolik měl před hodem. VAROVÁNÍ--Tato hra může způsobit těžké psychické i zdravotní následky.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 2 a více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Cricet
Cricet požaduje trefení následujících čísel nejméně třikrát: 20, 19, 18, 17, 16, 15 a bull. Trebl se počítá třikrát, dabl dvakrát a ostatní plochy na terči jednou. Bull se počítá dvakrát, outbull jenom jednou. Pokud hráč zasáhne některé, číslo třikrát, je považováno za otevřené, a každý zásah do něj získává hráči, který toto číslo otevřel, body. Trebly (resp. dably se samozřejmě počítají třikrát (resp. dvakrát), bull za 50 a outbull za 25. Toto platí ale pouze do doby než toto číslo zasáhne někdo jiný také třikrát, poté je číslo považováno za zavřené, a nikdo již na něm nemůže bodovat. Vítězem hry je ten, který po zavření všech čísel má největší počet bodů. Jiné varianty hry: 1. Gentlemanský Cricet--Hráči musí před hodem oznámit číslo, na které budou házet. Pokud hráč trefí jiné číslo, tak se nepočítá. Když číslo neoznámí, automaticky se předpokládá, že bude házet na stejné místo jako v předchozím hodu. 2. Slepá myš--Jedna z nejpopulárnějších her ve Spojených státech. Kromě čísel, která se musí zasáhnout v cricetu, je třeba trefit ještě tři trebly, tři dably a tři zásahy do stejného čísla (nemusí se jednat o čísla používaná v normálním cricetu). Jedna šipka se může počítat pouze jedním způsobem (např. při trefení t20 si hráč musí vybrat jestli se bude počítat do treblů nebo do dvacítek). 3. Martyho myš--Hraje se úplně stejně jako slepá myš až na to, že dably, trebly a zásahy do stejného čísla se počítají pouze u čísel, která jsou u normálního cricetu. Čísla menší než patnáct se tedy vůbec nepočítají. Pro pokročilejší hráče se může zavést stejné pravidlo jako u gentlemanského cricetu. 4. Přidávání a odebírání čísel--Můžete různě měnit čísla, která se do cricetu počítají. Např. hrát na všechny čísla, nebo naopak jenom na 20, 19, 18 a bull. Možností je ale hodně.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 2 a více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Bitva
Nejprve si hráči musí vybrat, se kterým vojskem budou hrát. "Horní" se skládá z 11, 14, 9, 12, 5, 20, 1, 18, 4 a 13; "Dolní" z 6, 10, 15, 17, 3, 19, 7, 16 a 8. Hráči se postupně střídají v likvidování soupeřova vojska. Každý zásah do čísla znamená smrt vojáka, který se na tomto čísle nachází. Pokud hráč zasáhne svého vojáka, tak také umírá. Prohrává samozřejmě ten hráč, jehož vojsko je pobyto celé.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: dva nebo týmy
  • Pomůcky: šipky, terč
 
Baseball
Tato hra se postupně hraje na čísla 1--9 (která představují hry v baseballu). Každý začíná házet na jedničku, přičemž se snaží získat co nejvíce bodů: trebl znamená 3 přeběhy, dabl 2 a singl 1. Hráč, který má na konci deváté, hry nejvíce bodů vítězí. Pokud je remíza, pokračuje se desátou hrou na čísle 10 atd. Toto pokračuje dokud někdo na konci hry nezvítězí. Jiné varianty hry: 1. Jestliže hráč zasáhne číslo všemi třemi šipkami, může házet znovu na stejné, číslo. Pokračovat může jen do té doby, než mine číslo alespoň jednou šipkou z hodu.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: 2 i více
  • Pomůcky: šipky, terč
 
55 po pěti
Každý z hráčů hází 3 šipky a zvyšuje své skóre. To ale pouze v případě, že počet bodů, které hodil, je dělitelný pěti. Potom vydělí toto číslo pěti a připočte si ho k dosavadnímu bodovému zisku. Například pokud je skóre po ukončení hodu 45, pak hráč získá 9 bodů. Jestliže ale hodí 43, zůstane bez bodového zisku. Všechny tři šipky musí během hodu bodovat. Pokud šipka vypadne nebo se zabodne do míst terče, kde nepřináší žádný bodový zisk, potom se hráči v tomto hodu nezapočte nic. Hráči pokračují stejným způsobem, dokud někdo nedosáhne 55 bodů. V případě, že se hráč dostane na vyšší číslo jak 55, tak přehodil a zůstává mu stejné číslo, které měl před hodem. Pokud tedy momentálně máte 52 bodů, musíte hodit 15 (např. singl 8, singl 4 a singl 3). Kromě tohoto je zde ještě jedno pravidlo: během hodu nesmí skončit dvě šipky ve stejném čísle. Jestliže tedy hodíte dvě dvacítky, tak váš hod končí a započítá se vám nula. Jiné varianty hry: 1) Jestliže nejste velmi přesný hráč, může se stát tato hra velmi frustrující. Proto je zde jedna lehčí obměna s názvem 51 po pěti. Kromě toho, že se hraje pouze do 51 bodů, což zas tak velké ulehčení není, může se beztrestně házet na stejné místo. Zde je velmi výhodné mířit do výseče 10--15, protože to téměř vždy přináší docela dobrý, méně riskantní, bodový zisk.
  • Druh: házení šipkami
  • Místo: u terče
  • Délka: libovolná
  • Hráči: dva a více
  • Pomůcky: šipky, terč
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Podporují nás

 
AIRSOFTOVÝ TÁBOR
Zaměření: Army
Začátek: 09. 07. 2022
Pořadatel: Marcela Jelínk…
3890 KčDetail
 
 
SPORTOVNÍ TÁBOR PR…
Zaměření: Sportovní
Začátek: 02. 07. 2022
Pořadatel: Marcela Jelínk…
3790 KčDetail
 
Další Tábory

Táborová inzerce

Nebankovní půjčky se zástavou nemovitosti s možností zástavy i druhé v pořadí. Exekuce ani dražba pro nás nejsou překážkou. Vaši situaci posoudíme a ř…
Pro naše tábory hledáme na léto 2022 zapůjčení stanů s podsadou. Za nabídky předem děkujeme.
Dobrý den, zdravím všechny tábornice a táborníky! Tým Spolku táborníků Čmuďajs zoufale shání mladé praktikanty/praktikantky cca ve věku 15-20 let, je…
Pro rok 2022 na měsíc srpen, hledáme zkušené zdravotníky,programový vedoucí,kuchaře,zásobovače pro organizování tábora. Přesné info poskytneme přes e-…

Aktuality

Táboření 20.7.2021
Táborová sezóna běží dobře. Počty turnusů, dětí i zkontrolovaných táborů odpovídají běžnému roku. Čísla jsou o něco vyšší.
Táboření 5.6.2021
Informace o podmínkách testování na táborech se neustále mění. Ale již víme, že TÁBORY BUDOU!
Táboření 5.4.2021
V katalogu máme 970 běhů táborů, což odpovídá běžnému roku. Z toho usuzujeme, že většina pořadatelů boj s Covidem nevzdává, rovněž počítá s tím, že letní tábory budou a svoje turnusy připravují