Táborové hry

Běhání o závod

Družstva o stejném počtu stojí v zástupu. V družstvech musí všichni hráči vykonat stejné úkoly (k vyznačené metě a zase zpět). Dokud nesplní úkol jeden hráč, nemůže začít druhý. Vítězí družstvo, jehož hráči dokončili nejdříve a stojí opět ve svém výchozím postavení, nebo družstvo, které získalo větší počet bodů. po jedné noze. předmět rychlými kroky. kupředu. podlezení židle, vypití vody, aniž by se dotkl sklenice atd.

Druh: běhací
Místo: rovná trať
Délka: 15 min
Vybavení:
Hráčů: jednotlivci
Běhání o body

Na hřišti vyznačíme asi 40--50 kroků od sebe dva kruhy tak velké, aby se tam vešlo celé družstvo. Každé družstvo se postaví do jednoho kruhu. Družstvo A, které vyhrálo los, začíná tím, že vyhodí míč směrem k družstvu B a rychle přebíhá do kruhu družstva B. Družstvo B se snaží míč chytit v letu. (Jakmile je míč ve vzduchu, je dovoleno hráčům kruh opustit). podaří-li se mu to, získává bod. Bod získá také tehdy, když míčem, který nechytili v letu, zasáhnou někoho z přebíhajícího družstva. Pak se přebíhá znovu, ale mlč vyhazuje druhé družstvo. Kdo získá za pět minut hry více bodů, vítězí.

Druh: běhací
Místo: hřiště 50$ imes$20 kroků
Délka: 15 min
Vybavení: míč
Hráčů: dvě skupiny
Běhací závod družstev

Vedle sebe je několik stejně dlouhých tratí. V první běhá hráč sám. Na druhé trati běhají dva hráči, z nichž druhý sedí prvnímu na zádech. Na třetí mohou běhat tři hráči, přičemž dva krajní běží dopředu a drží za lokty prostředního, jenž běží zpátky. Na čtvrté... Hra trvá libovolně dlouho. Podle zvolené trati dostávají hráči body. Je na hráčích jak budou běhat, ale kdo má nejvíce bodů, vítězí.

Druh: běhací
Místo: louka
Délka: max. 30 min
Vybavení: vymezení startu, rozhodčí s~papírem a tužkou
Hráčů: jednotlivci
Běh s~kolíkem

Družiny se připraví na čáru. Vedoucí řekne nějaký čas (5 sec až minutu). Úkolem hráče, který je zrovna na řadě, je donést kolík co nejdále, zapíchnout jej do země a vrátit se ve stanoveném limitu. Kolík se nesmí házet. Kdo přiběhne po limitu, tomu se nepočítají žádné body. Vítězí ta družina, která má kolík nejdále. V této hře se postupně vystřídají všichni členové družiny.

Druh: běhací
Místo: louka
Délka: 30--45 min.
Vybavení: kolíky, stopky
Hráčů: skupiny
Běh stonožek

Stonožku vytvoříme tak, že stoje v zástupu chytneme levicí pravici předchozího prostrčenou mezi jeho nohama. 10 metrů před stonožkami je meta. Úkolem je (stále v zástupu, jako stonožka) oběhnout metu a co nejdříve se vrátit zpět. Místo běhu se může poskakovat po některé z noh či snožmo.

Druh: běhací
Místo: kdekoli
Délka: krátká
Vybavení:
Hráčů: skupiny $<$11
Běh s dlouhou kládou

V hustém lese je na zemi vyznačena trať mezi stromy. Hlídky po dvou hráčích mají za úkol tuto trať co nejrychleji urazit. Musí se přitom držet každý na jednom konci tenké klády (klacku) o délce alespoň 3.5 m.

Druh: běhací
Místo: les
Délka: 2$ imes$5 min.
Vybavení: kláda
Hráčů: dvojice
Běh o život

Vytvoříme trasu --- start, cíl a mezi nimi tři mety (kolíky různé výšky). Závodník vyrazí, doběhne k první metě (po kolena), chytne se jí rukou a pětkrát ji dokola oběhne. Pak běží ke druhé, nižší a nakonec ke třetí a opět obíhá. Pak, patřičně zamotán, dopotácí se do cíle, kde má na důkaz své svěžesti navléknout nit do ouška jehly. Nejrychlejší vyhrává.

Druh: běhací
Místo: rovné místo
Délka: 10 min
Vybavení: kolíky, jehla a nit
Hráčů: jednotlivci
Běh kolem stolu

Dej na tvrdou vázanou knihu kuličku a s tímto nákladem poběží závodník třikrát kolem stolu (nebo po jiném okruhu). Komu kulička spadne, musí toto pokažené kolo opakovat od startu znovu. Na hodinkách měřte čas každého závodníka.

Druh: běhací
Místo: kdekoli
Délka: 5 min
Vybavení: kniha, kulička
Hráčů: jednotlivci
Aztécký náčelník

náčelníka. Aztécký náčelník má dva obránce a mírný náskok (případně je schovaný v území). Dobyvatelé vítězí, když povalí náčelníka na záda. Náčelník zvítězit nemůže.

Druh: běhací
Místo: kdekoli
Délka: $>$5 min
Vybavení:
Hráčů: ředstavují
Australská stíhací jízda

Na rovné ploše vyznačíme čtverec o straně 4--6 metrů, do vrcholů umístíme např. kameny, nad středem každé strany natáhneme zhruba ve výši kolen provázek, který upevníme na dvou kolících. Do rohů čtverce se postaví čtyři hráči a jízda začíná. Hráči se v hlubokém předklonu třikrát otočí na místě, přeběhnou v určitém po vyznačené straně čtverce, přičemž musí podlézt napnutý provázek, třikrát se na místě otočí,... Dostihnou-li jezdce před sebou, vyřadí ho dotykem ze hry. Po předběžném upozornění je možné jednou během hry změnit směr jízdy.

Druh: běhací
Místo: rovné místo
Délka: 50 min
Vybavení: provazy, šátky
Hráčů: čtyři na jeden čtverec

% Generated 7.7.2003 20:34:14 % Codepage ISO-8859-2

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení:
Hráčů:
Strážci a lovci

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení:
Hráčů:
...
Farmářský pětiboj

hra má 5 disciplin: 1- pohrabat slámu a naložit do koleček 2- zaběhnout s kolečkama slalom kolem kuželů 3- podojit kozu ( 3 střiky ), 4 - zaběhnout s vejcem na lžíci slalom kolem kuželů 5 - zaběhnout s poníkem ( vedle něj ) kolem posledného kuželu či sudu a honem do cíle.

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení: kužely, dva sudy, lžíce, vejce, kolečka, sláma, koza a poník nebo osel
Hráčů:
CETEH -2018.100 let Českoslovens

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení:
Hráčů:
...
Pevnost Boyard

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení:
Hráčů:
Indiánské léto

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení:
Hráčů:
Dopingová kontrola

Po každé bodované hře nezávislý zástupce vylosoval oddíl, který se podrobí dopingové kontrole. Děti z tohoto oddílu si vylosovali po jednom plastovém vajíčku, které obsahovalo buď zelenou nebo červenou kuličku. V případě že si vylosovali více zelených kuliček, měli dopingový test negativní a získaly dvojnásobek bodů získaných v dané hře. Pokud si vylosovali více červených kuliček, o body přišly. (pokud má jeden z oddílů velký bodový náskok tak je možnost skóre korigovat aby děti z jiných oddílů neztratily chuť do hry :-D )

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení: Plastové obaly z kindervajíček (dvojnásobek z počtu dětí nejpočetnějšího oddílu + počet oddílů), barevné kuličky – počet barev dle počtu oddílů, kuličky zelené a červené barvy (dle počtu dětí v největším oddíle), dva neprůhledné sáčky
Hráčů:
...
Řekni mi svůj sen

Každý z nás si vzpomene na svůj nezapomenutelný sen. Pomocí herectví, tance, kresby a filmové kamery najdeme a zachytíme jeho umělecké vyjádření. Vyhrává každý a sen je zároveň zapsán do internetové knihy snů. Hra pokračuje i po táboře. - http://elfdream.info/kniha/ Právě zde, s pomocí Elfa Dream, sbíráme snové příběhy dětí, teenagerů i dospěláků z nejrůznějších koutů světa a publikujeme je formou psaných příběhů, výtvarných vizí, video rozhovorů a krátkých filmů. Přidat svůj sen může kterýkoliv kluk, holka nebo teenager. I rodiče se mohou podělit o svůj nezapomenutelný sen z dětství, protože se může najít někdo, komu se dokonce vyplnil, nebo mu přinesl nějaký důležitý vzkaz. Poslechni si příběhy, hledej vzkazy a sdílej s přáteli. Vybíráme ty nejzajímavější sny z kterékoliv země na světě a překládáme je do angličtiny a následně do dalších jazyků. Nejzajímavějšími sny se necháme inspirovat k vytvoření krátkých animovaných filmů a společně s živými rozhovory dětí je přinášíme formou stejnojmeného TV-netového seriálu.

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení: napojení na sebe sama
Hráčů:
...
Stavění lesních domků

Stavět domečky je možné ve skupinách či jako jednotlivec. Podstatou je vystavění co nejúžasnějšího domku a jeho zahrady pouze z lesních či lučních materiálů. Děti se mohou rozeběhnout po lese, nasbírat vhodný materiál pro svoji stavbu a dále už jen vymýšlet, jak právě jejich domek bude vypadat. Lesní prostředí nabízí širokou škálu nejrůznějších plodin, rostlin, hub a dalších křehkých či pevných materiálů. Děti se při této hře učí pokoře k přírodě a zároveň rozvíjí naplno svojí kreativitu, samostatnost a jemnou motoriku. Aby stavba lépe držela, je třeba využít stromu či pařezu, který poslouží jako pevný základ. Stavbu začneme vytvořením základní kostry z větších větví a poté ji obkládáme nejrůznějšími plodinami, větvičkami či jinými nalezenými přírodninami. Ti nejšikovnější si mohou na vystavěné zahrádce zbudovat bazének. Ten zhotovíme tak, že nejprve vyhloubíme díru o velikosti pěsti do země, vysteleme ji igelitem (např. od svačiny), igelit zakryjeme kamínky a do jamky nalijeme trochu vody. Nejlepší domečky pak můžeme vyhodnotit společně s dětmi a nakonec nezapomeneme ocenit všechny, kteří se hry zúčastnili.

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení: Ke hře potřebujeme pouze pěkné lesní či luční prostředí
Hráčů:
...
Asociace

Hra začíná, když první hráč řekne jakékoli podstatné jméno. Další hráč za něj co nejrychleji přidá další slovo, které mu v tu chvíli v souvislosti s prvním slovem vyvstane na mysli. Takto se pokračuje několik kol, až je řada slov dostatečně dlouhá. V druhé části hry se pořadí obrátí a slova se říkají v obráceném pořadí, než byla vyřčena. Tímto způsobem se nakonec poslední hráč dostane ke slovu, kterým celá řada původně začínala.

Druh:
Místo:
Délka:
Vybavení: k této hře není potřeba žádných pomůcek
Hráčů:

Zaregistrujte se!

Neuniknou vám žádné novinky a slevy, tábory si můžete ukládat, hodnotit. Dejte vědět, na kterém táboře jste byli a najděte dávné přátele.