Táborové hry

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Výpis všech her s táborovou tématikou

San Marino
Hrají dva hráči. Každý má k dispozici 50$. Těchto 50$ musí vsadit v průběhu pěti kol. V prvním kole každý vsadí (tak, aby to soupeř nevěděl) určitý finanční obnos. Kdo vsadí více, získává zpět svoje peníze, k tomu navíc peníze, které vsadil soupeř, a prémii 5$. Pokud vsadili stejně, každý si vezme svoje peníze zpět a o prémii se rozdělí fifty--fifty (nefmějte fe mu). Peníze, které už jednou byly ve hře, ani zisk z prémie se už sázet nesmí. Průběh druhého kola je stejný, jen prémie je 10$. Ve třetím kole je prémie 15$, ve čtvrtém 20$. V pátém kole je prémie 25$, oba hráči musí vsadit vše, co jim z původních 50$ zbylo. Vyhrává ten, kdo získal více peněz. kolo = sázka = sázka = prémie = 77,77 = 77,77 kill kolo > sázka > sázka > prémie > zisk > zisk \ 1. > 10$ > 1$ > 5$ > 16$ > 0$ \ 2. > 10$ > 0$ > 10$ > 20$ > 0$ \ 3. > 10$ > 10$ > 15$ > 17,5$ > 17,5$ \ 4. > 10$ > 15$ > 20$ > 0$ > 45$ \ 5. > 10$ > 24$ > 25$ > 0$ > 59$ Vyhrál druhý hráč s celkovým ziskem 121,5$. První hráč získal 53,5$.
  • Druh: stolní
  • Místo: na stole
  • Délka: 15 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: papír
 
Rybaření
Je nakreslen čtverečkový papír s mapou moře. Každé družstvo si může nakoupit několik flotil a s nimi jet lovit někam ryby. Ryby se samozřejmě vyčerpávají a je nutné zvolit vhodnou strategii, aby se dohodli soupeři. Všechny lovy a nákupy se evidují na papíře. Přesnější pravidla neznám, ale ono to stejně bohužel vede na to, že vítězí ten, kdo pochopí, že musí vytěžit co nejdříve co nejvíc ryb.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 1--2 hodiny
  • Hráči: několik skupin
  • Pomůcky: papíry, tužky
 
Prospěš
Hraje se na šachovnici velikosti $m imes n$. Na začátku hry jsou na první řadě postaveni bílí pěšci, na poslední černí. Hráč na tahu smí posunout libovolného svého pěšce o jedno nebo o dvě políčka vpřed, přičemž se pěšci nesmí přeskakovat ani vyhazovat. Kdo nemá tah, prohrál.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 15 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: šachovnice $m imes n$
 
Papírová bitva
svoje oddíly. Každá čára představuje jednoho vojáka. První voják je velitel, toho je nutné zvýraznit. než 20. to by na podstatě hry nic neměnilo. Například hrají čtyři hráči, oddíl prvního má 5 vojáků, druhého 8, třetího 4 a čtvrtého 18. Pak je třeba stanovit klíčové číslo: někdo dvakrát hodil hrací kostkou a sečte obě čísla (např. 3+5), tím dostane klíčové číslo (8). Tímto klíčovým číslem se zahajuje bitva. Každý osmý voják padne. první hráč začne počítání. Protože má jen 5 vojáků, pokračuje v počítání druhý hráč a osmého vojáka přeškrtne, padl. Další hráči pokračují v počítání a přeškrtnou 16., 24., 32. vojáka. Vidíme, že už padli dva velitelé. Pokračuje se, dokud nepadne i třetí a zbývající velitel je vítěz.
  • Druh: stolní
  • Místo: na stole
  • Délka: 10 min
  • Hráči: i mohou na
  • Pomůcky: papír, tužky, dvě hrací kostky
 
Ohraničování území
Hraje se na čtverečkovaném papíru ve čtverci 7$ imes$7 čtverečků. Hráči střídavě obarvují hrany čtverečků. Když některý hráč obarví poslední ještě neobarvenou hranu nějakého čtverečku, získává čtvereček pro sebe (nakreslí si do něj svoji značku) a má právo na ještě jeden tah. Hranice velkého čtverce, v kterém se odehrává hra, se bere jako již obarvená. K získání rohového čtverečku tedy stačí obarvit dvě z jeho hran, které neleží na hranici velkého čtverce. Hráč se nemůže vzdát tahu, nemůže ani obarvit již obarvenou hranu. Když někdo jedním tahem dobarví hranice dvou sousedních čtverečků, získá oba dva. Vyhrává ten, komu na konci patří více čtverečků.
  • Druh: stolní
  • Místo: na papíře
  • Délka: 15 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: čtverečkovaný papír, tužky
 
NIM
Vyhrává ten, kdo vezme poslední zápalku. NIM lze hrát se širší paletou pravidel, například lze určit, jaké počty zápalek je možno z hromádky brát, nebo je možné hrát s více hromádkami. V některých případech by nebylo možné sebrat poslední zápalku, proto v těchto verzích zpravidla prohrává ten, kdo nemůže táhnout. Nejzajímavější varianta NIMu se hraje na několika hromádkách, přičemž není nijak omezen počet zápalek, který je možné s hromádky ubrat.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 15 min
  • Hráči: tříd
  • Pomůcky:
 
Lodě na grafu
Je nakreslen graf. Vrcholy jsou zde ostrůvky, hrany povolené trasy. Na každém ostrůvku je číslo určující počet ropy, které tam nalezneme a na hraně počet ropy, kterou tam spálíme při převozu. Úkolem hráčů je dojet s počátečním množstvím ropy na druhý konec herního plánu. Čeká se na všechny, bere se celkové pořadí. V každém tahu nejprve každý napíše, kterým směrem vypluje a pak se zjišťují kolize. Při kolizi mají hráči 1--3 minuty na to, aby se dohodli, jinak nikdo nevypluje nikam. Startovní pozice je rovněž určována dohodou (každý napíše, kde chce startovat a pak se řeší kolize). Je nutno dát pozor, aby měl hráč dostatek ropy na plavbu, jinak navždy zůstane na jednom místě. Jeden ostrůvek a kanál smí v daném časem použít pouze 1 hráč. Ropa vyčerpaná 1 hráčem už pro další návštěvníku na ostrůvku nebude.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 2 hodiny
  • Hráči: 5--12 lidí
  • Pomůcky: papíry, tužky
 
Kytičky
Na čtverečkovaném či šestiúhelníkovém papíře jsou vyznačeny půdní oblasti a vzduch. Každý hráč staví nějakou kytičku. Hráči se střídají po tazích. V každém tahu se vypočítá, kolik minerálů a celulózy kytička získá ze svých kořenů a lístků. Z nich si pak může hráč přistavět další kořeny (pouze na půdě), lístky, cestičky (maximálně 3 políčka daleko), zásobníky (na přebytečný materiál), různé zbraně na jedno nebo více použití, bomby, slizomet, slizolamy,... Pravidla jsou velice variabilní a je možno je vymyslet vždy znovu. Hra se rozvíjí exponenciálně do doby, než se začne bojovat. Pak začne trvat strašně dlouho kvůli tahanicím mezi soupeři. Je nutno navrhnou ceny tak, že na zbraně je potřeba hodně minerálů, které se získávají v kořenech, které mohou růst pouze v půdě, takže probíhá boj o půdu.
  • Druh: stolní
  • Místo: místnost
  • Délka: 4 hodiny
  • Hráči: 2--6 lidí
  • Pomůcky: papíry, tužky
 
Investice
jídlo, energii; tyto suroviny a peníze. Každé kolo se dělí na jaro (nákup a prodej továren a surovin), léto (výrobu v továrnách) a zimu (volný obchod, stanovení nových cen podle zájmu trhu). Úkolem hráčů je vymyslet optimální strategii, sdružit se do skupinek a vyznat se ve strašném chaosu. Obvykle jsou 4 stoly se 4 odvětvími průmyslu. Je nutno vyrobit hrozně moc papírků (peníze, suroviny, továrny). Továrny mají omezenou životnost, jsou přesně daný výrobní vzorce. Nákup a prodej od státu jsou nevýhodné v poměru 2:1. Jeden člověk je šéf určuje ceny, prognózy do budoucna (všechno na tabuli). Je možné podplácet organizátory.
  • Druh: stolní
  • Místo: v místnosti
  • Délka: 4 hodiny
  • Hráči: sou kapita
  • Pomůcky: peníze, suroviny, továrny
 
Horolezci
Oba hráči mají čtyři sady kartiček s čísly 1 až 5. Na začátku hry oba ,,stojí pod skálou', neboli si představují, že jsou ve výšce 0 metrů. Cílem je vylézt na skálu, například do výšky 60 metrů. Hra se hraje na etapy, v každé etapě leze jeden z hráčů. Tah v této hře vypadá následovně: Hráč se rozhodne, zdali ,,leze' nebo ,,tluče skobu'. V případě že leze, druhý hráč mu ukáže kartičku o kolik popolezl a dá ji stranou. Pokud mu ukáže kartu s číslem 1, zamená to, že horolezec spadl a to do výšky, kde zatloukl poslední skobu. Jinak, rozhodl-li se hráč na tahu zatlouct skobu, připíše si skutečnou výšku toho, co v této etapě vylezl. Po zatlučení skoby i po pádu etapa končí a ,,leze' druhý hráč. V případě, že by hráči došly všechny kartičky, vezme znova celou sadu a hraje se bez přerušení dál. Kdo dosáhne vrcholu dřív, vyhrál. Hra je náročná na strategii --- co si můžu dovolit, je třeba počítat jak svou i soupeřovu výšku, kartičky které mají oba hráči k dispozici (hlavně padáky) a odhadnout, kam až mě soupeř pustí, nebo kam by mě měl pustit, aby se nepoškodil.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 15 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky:
 
Foukanda II.
Udělejte si malou kuličku z papíru ještě lepší je pingpongový míček). Pak se rozsaďte po všech stranách stolu a nakreslete křídou uprostřed okraje každé strany malou branku o šíři asi 10 cm. Výška branky je 5 cm. Hráč každé strany stolu hraje proti třem brankám stran ostatních. Branka je tedy, když kulička, poháněná po stole foukáním hráče, vběhne do některé z branek. Je-li vás málo na obsazení všech čtyř stran stolu, hrajte jen na dvou stranách.
  • Druh: stolní
  • Místo:
  • Délka: $<$10 min
  • Hráči: dvě skupiny
  • Pomůcky: křída, pingpongový míček
 
Foukanda I.
Po každé straně stolu usedne jeden hráč (při větším počtu hráčů i dva nebo tři) a doprostřed stolu se položí pingpongový míček. Nemáte-li jej, poslouží i malá papírová kulička. Na dané znamení začnou všichni hráči do míčku foukat a snaží se, aby míček spadl na soupeřově straně se stolu, nebo aby se dotkl tváře některého z cizích hráčů. To se lehko stane, protože při foukání mají všichni hráči hlavy až u okraje stolu. Strana, které míček spadl se stolu nebo se dotkl něčí tváře, dostává gól. Není přípustno pokládat při hře ruce na stůl. Hraje se na čas předem smluvený (nejdéle 10 minut, protože foukání za chvíli velmi unaví) nebo na pořadí branek: poslední je strana, která obdrží první branku, předposlední ta, která obdrží branku druhou, za ní je strana s brankou číslo tři a vítězí strana, která zůstává jako poslední bez branky.
  • Druh: stolní
  • Místo:
  • Délka: $<$10 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky: pingpongový míček
 
Diplomacie
Mapa světa je rozdělená na státy. Každý hráč vlastní jednu velmoc. Na různých teritoriích má vojenské jednotky. Hra probíhá po kolech. Každé kolo má 3 etapy: napsání pokynů pro tahy jednotek, řešení kolizí a debata mezi hráči o strategii. Úkoly jsou hráčům na začátku tajně určeny (zabrat nějaký kontinent, zničit někoho jiného...). Hra končí v okamžiku, kdy někdo splní svůj úkol. Hráči se nesmí izolovat, jinak by je ostatní zničili. Musejí se vzájemně domluvit, kdo na koho.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 4 hodiny
  • Hráči: 4--7 lidí
  • Pomůcky: mapa
 
Ďábelské šipky
Hrají se na orientovaném grafu s jedním startovním vrcholem a několika cílovými. Hráči střídavě posunují figurku ve směru šipek, kdo dosáhne cíle, vyhrál.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 15 min
  • Hráči: dva
  • Pomůcky:
 
Čtverečkování
Na čtverečkovaném papíru tužkou vymezíme čtverec o délce a šířce 15 čtverečků. Hráči mají v ruce tužku a po sobě udělají čáro po straně některého čtverečku uprostřed velkého čtverce. Cílem je, abychom svou čárou uzavřeli čtvereček, který během hry už ze tří stran orámovali. Kdo takto uzavřel čtvereček, může si do něj zapsat nějaký svůj znak. Musíme promýšlet, ke kolika uzavřením dopomůžeme svými čarami spoluhráči a kolik nám jich musí přenechat, aby to bylo pro nás výhodnější. Vyhrává ten, kdo má nejvíc uzavřených čtverečků označených svými znaky.
  • Druh: stolní
  • Místo: na stole
  • Délka: 15 min
  • Hráči: jednotlivci
  • Pomůcky: čtverečkovaný papír, tužky
 
Cvrnkáni na čísla
Pokryjete desku hladkého stolu balicím papírem, na jehož horních třech čtvrtinách je namalována šachovnice se samými bílými poli o velikosti asi 3$ imes$3 cm. Na každém čtverci je napsáno nějaké číslo od 1 do 20. Čísla mohou být zpřeházená, některá se mohou opakovat, jiná mohou být vynechána. Každý hráč má knoflík, který má cvrnknutím dopravit od spodního okraje papíru na některý ze čtverců. Číslo čtverce, na kterém se knoflík zastavil, se zapisuje: to je počet bodů, které hráč v tomto kole hry získal. Každý se proto bude samozřejmě snažit cvrnknout knoflík na čtverec s největším číslem ale to se vždycky nepodaří, knoflík si nedá moc poroučet! Přeletí-li hráči knoflík přes papír a spadne ze stolu, nevydělá hráč nic a musí zaplatit pokutu 20 bodů. Odečte si je z těch, které už získal v předchozích kolech. Je ovšem také možné, že 'udělá sekyru' hned při prvním cvrnknutí. Každý si své výdělky i pokuty přesně zapisuje, sčítá a odčítá za kontroly ostatních. Dorazí-li knoflík na hraniční čáru mezi dvěma či více čtverci, platí číslo toho čtverce, na kterém je knoflík zřetelně umístěn většinou své plochy. Je-li umístění sporné a hráči se přou, které číslo má platit, hod se ruší a hráč startuje znovu.
  • Druh: stolní
  • Místo: u stolu
  • Délka: 30 min
  • Hráči: dohromady
  • Pomůcky: balicí papír, knoflíky
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102

Podporují nás

 
VÝTVARNÝ TÁBOR
Zaměření: Výtvarné
Začátek: 02. 07. 2022
Pořadatel: Marcela Jelínk…
3990 KčDetail
 
 
AIRSOFTOVÝ TÁBOR
Zaměření: Army
Začátek: 09. 07. 2022
Pořadatel: Marcela Jelínk…
3890 KčDetail
 
Další Tábory

Táborová inzerce

Nebankovní půjčky se zástavou nemovitosti s možností zástavy i druhé v pořadí. Exekuce ani dražba pro nás nejsou překážkou. Vaši situaci posoudíme a ř…
Pro naše tábory hledáme na léto 2022 zapůjčení stanů s podsadou. Za nabídky předem děkujeme.
Dobrý den, zdravím všechny tábornice a táborníky! Tým Spolku táborníků Čmuďajs zoufale shání mladé praktikanty/praktikantky cca ve věku 15-20 let, je…
Pro rok 2022 na měsíc srpen, hledáme zkušené zdravotníky,programový vedoucí,kuchaře,zásobovače pro organizování tábora. Přesné info poskytneme přes e-…

Aktuality

Táboření 20.7.2021
Táborová sezóna běží dobře. Počty turnusů, dětí i zkontrolovaných táborů odpovídají běžnému roku. Čísla jsou o něco vyšší.
Táboření 5.6.2021
Informace o podmínkách testování na táborech se neustále mění. Ale již víme, že TÁBORY BUDOU!
Táboření 5.4.2021
V katalogu máme 970 běhů táborů, což odpovídá běžnému roku. Z toho usuzujeme, že většina pořadatelů boj s Covidem nevzdává, rovněž počítá s tím, že letní tábory budou a svoje turnusy připravují